Управління діловою кар'єрою
5:29 PM
Edit
Управління діловою кар'єрою
Управління діловою кар'єрою – це комплекс заходів, що проводяться кадровою службою організацій з планування, організації, мотивації і контролю службового зростання працівників, виходячи із його мети, потреб, можливостей і соціально-економічних умов організації. Управління діловою кар'єрою дозволяє досягти відданості працівника інтересам організації, підвищення продуктивності праці, скорочення плинності кадрів і більш повного розкриття здібностей людини.
Поступаючи на роботу, людина ставить перед собою певні цілі так, як і організація, приймаючи її на роботу, також переслідує певні цілі. Тому людина, яка наймається на роботу, повинна реально оцінювати свої ділові якості, співставити їх з тими вимогами, що ставить перед нею організація, її робота.
Від цього залежить успіх всієї кар'єри людини.
Управління кар'єрою необхідно починати при прийомі на роботу. При цьому Вам задають запитання, в яких викладені вимоги організації-роботодавця. Вам же потрібно задати запитання, які відповідають Вашій меті, формують Ваші вимоги. Які це можуть бути запитання? Яка філософія організації у відношенні до нових спеціалістів? Які шанси на отримання житла? Які перспективи розвитку організації? Чи практикуються в організації надурочні роботи? Яка система оплати праці в організації ? Які шанси зайняти більш високу посаду? Які умови для підвищення кваліфікації, перепідготовки? Яка можливість скорочення посади і в зв'язку з чим? Які принципи формування пенсійного фонду, можливі розширення пенсії? І багато інших.
Для управління кар'єрою в процесі роботи потрібно пам'ятати такі поради. Не витрачайте часу на роботу з безініціативним, неперспективним начальником.
Розширюйте свої знання, набувайте нових навичок.
Готовте себе зайняти посаду, яка краще оплачується і може бути вакантною. Пізнайте та оцініть інших людей, які важливі для Вашої кар'єри (батьки, члени сім'ї, друзі). Складайте план на добу та на весь тиждень.
Пам'ятайте, що все в житті змінюється: Ви, Ваші заняття та навички, ринок, організація, зовнішнє середовище. Оцінити і ці зміни – важлива для кар'єри ЯКІСТЬ.
Ваші рішення шодо кар'єри практично завжди є компромісом між бажанням і реальністю, між вашими інтересами та інтересами організації. Ніколи не живіть минулим: по-перше, минуле відображається в Вашій пам'яті не таким, яким воно було насправді, а по-друге, минуле не повернеш.
Не допускайте, щоб Ваша кар'єра розвивалася значно швидше ніж у інших.
Звільняйтесь, як тільки впевнитесь, що це необхідно.
Думайте про організацію, як про ринок праці, але не забувайте про зовнішній ринок праці.
Не нехтуйте допомогою організації у працевлаштуванні, але в пошуках нової роботи покладайтеся насамперед на себе.
Щоб ефективно управляти своєю діловою кар'єрою, необхідно складати особисті плани. Зміст такого життєвого плану кар'єри керівника складається з трьох основних розділів: оцінка життєвої ситуації; постановка особистої кінцевої мети кар'єри; особисті цілі і плани діяльності.
Менеджери мусять мати такі риси: найвищий професіоналізм, поєднання в собі рис адміністратора і лідера, вміння враховувати інтереси всіх сторін, що беруть участь у бізнесі, широкий інтелектуальний кругозір, висока моральність, ініціативність, наполегливість, комунікабельність, уміння бути стратегом, вивчати і аналізувати своє оточення, спроможність акумулювати інформацію -вибирати з неї найважливішу для даного моменту й на перспективу, використовувати можливості наявності інформаційної мережі, добувати інформацію, аналізувати погані новини з більшою увагою, ніж добрі, перетворювати факти в інформацію а, її – у знання, визначити важливість, цінність інформації, її багатоаспектність, відчувати перспективу, знати, що потрібно сьогодні, а що завтра, мати інтуїцію, вміння переконувати підлеглих у потребах справах та в реалістичності свого бачення перспективи розвитку фірми, цінувати таланти працівників і позбуватися балансу, коректним шляхом, уміти слухати інших, чути навіть те, що не сказано вголос, спонукати людей самими собою, керуватися правилом: якщо два працівники думають однаково, то один із них зайвий, прагнути до широкого аспекту думок, бути чесним, оскільки без цього немає довіри, гнучким, поступливим у думках і діях, не переступаючи грані, за якою настає порушення етики, норм моралі, бути доброзичливим, добропорядним, об'єктивним, неупередженим, мати високо розвинуте почуття справедливості, щиро сприяти загальному успіху фірми, взяти на озброєння такі риси: акуратність, точність, діловитість, скромність, простота, чуйність, твердість, рішучість.
Пам'ятайте про вас будуть судити не за вашими знаннями, а за вашими діями. Тому виробляйте в собі спроможність міркувати; прагніть мислити логічно; будьте спостережливими; зберігайте почуття обов'язків; вчіться управляти людьми, черпайте знання в практиків; чемно і доброзичливо ставтеся до працівників, намагайтеся всебічно вивчити їх характери, поведінку, навички, працю, особисте життя.