Створення іміджу
4:44 PM
Edit
Створення іміджу
Серед ділових людей міцно закріпилося усвідомлення того, що імідж необхідний кожному бізнесмену, чиновнику, громадському функціонеру. Кажуть, що імідж ділової людини – це коштовність, ключ до вирішення багатьох проблем. Він формується як на основі реальної поведінки людини, так і під впливом оцінок та думок інших людей. Імідж в перекладі з англійського – „образ”. Це візуальна привабливість особистості. Є навіть така професія, предметом якої є створення чарівного образу, який приваблює особистості та притягає. Називається ця професія – іміджмейкер. Мета іміджмейкера – створення іміджу. Імідж має створювати певні позитивні асоціації; бути розрахованим на конкретну аудиторію й адекватним реальному станові речей. Остання вимога найскладніша, бо імідж повинен говорити про нас те, що ми самі хотіли б, а це – певне маніпулювання іншими. Людина, спілкуючись з іншими, начебто підлаштовується під їхні очікування, підкоряє їм свої цілі. Здатність впливати на іншого активним формуванням свого образу називають самоподачею (самопрезентацією). Імідж буває постійним і ситуативним, а елементами, які створюють імідж людини, є такі:
• візуальне сприймання: фізична привабливість, манери та їх привабливість, одяг та аксесуари;
• інтелектуальне сприймання: особистісні характеристики, які виявляються під час спілкування та взаємодії;
• статусне сприймання: професія, посада, становище у суспільстві;
• соціальний фон: особистісні характеристики оточення – сім’я, друзі, знайомі, колеги;
• вплив інтер’єра на сприймання: стиль, кольорове і звукове оформлення, просторові характеристики
• моральні цінності та манери поведінки.
Вдалий імідж – це здатність переконати оточуючих, що носій цього іміджу є втіленням в собі ідеальних якостей, які вони бажали б мати, коли б були на місці цієї людини.
Поняття іміджу містить в собі не тільки природні властивості особистості, але й спеціально напрацьовані: воно пов’язане як з зовнішнім виглядом, так і з внутрішнім змістом людини, її психологічним типом, риси якого відповідають запитам часу і суспільства. Але подані ці компоненти в загальних характеристиках людини: в її поведінці, манері розмовляти, стилі одягу, оформленні інтер’єрів будинку й офісу. Іміджування – це свого роду маніпулювання зовнішніми характеристиками з метою створення сприятливого враження. Мистецтво і техніка створення образу полягає в тому, щоб зрозуміти, що є привабливим для інших, пізнати самого себе і привести у відповідність з цим свої зовнішні оболонки.
Самопізнання своєї духовності є однією з вихідних умов підготовки до створення собі гідного іміджу.
Один з перших вітчизняних спеціалістів з іміджування В.М. Шепель виділяє три групи якостей, володіння якими дає шанси вирішити проблеми іміджу.
В першу групу входять такі природні якості, як комунікабельність (здатність легко сходитися з людьми), емпатичність (здатність до співпереживання), рефлективність (здатність зрозуміти іншу людину), красномовність (здібність впливати за допомогою слова). Ці якості можна позначити узагальненим поняттям „вміння і бажання подобатися”.
В другу групу входять характеристики особистості як наслідок її освіти та виховання. До них належать моральні цінності, психічне здоров’я, володіння комплексом людинознавчих технологій (міжособисте спілкування, діловий спіч, вміння долати конфліктні ситуації).
До третьої групи слід віднести те, що пов’язане з життєвим і професійним досвідом особистості. Особливо потрібно виділити інтуїцію і ситуації спілкування. Самовпевненість і стандартність поведінки найчастіше сприймається негативно. Імідж – результат вмілої орієнтації у конкретній ситуації, правильний вибір своєї моделі поведінки.
Поведінка людини – це дзеркало, в якому кожен показує сам себе. Людина опановує ті моделі поведінки, які приносять їй успіх. Але не слід забувати, що при виборі моделі поведінки людина не стільки залежить від самої себе, скільки від багатьох зовнішніх обставин. Чим нижчий життєвий рівень суспільства, тим більш його громадяни стурбовані побутовими потребами. У суспільствах з високим життєвим рівнем люди схильні до вирішення духовно значущих проблем.
Імідж може створювати не тільки людина, а й організація, її імідж визначається на підставі всебічної оцінки суспільством, спільнотами та клієнтами діяльності, стратегії та культури організації. В поняття імідж фірми входять прийнята система стосунків між співробітниками даної фірми і з її клієнтами, фірмовий стиль одягу, ергономіка і дизайн офісу. Ці особливості фірми повинні бути такими, щоб навіювати клієнтам і діловим партнерам уявлення про надійність, солідність фірми, готовність її співробітників йти назустріч клієнтам.
Створення іміджу – дорога процедура. Вона вимагає витрат часу, грошей та власних зусиль. Робити самого себе – найбільш складна робота, але вона одночасно викликає і найбільшу цікавість для кожної людини. Тому що привабливий для інших і який не суперечить своєму внутрішньому „я” образ є ключем до вирішення багатьох життєвих проблем.