Організація прийому відвідувачів
4:36 PM
Edit
Організація прийому відвідувачів
Значна частина часу менеджера іде на прийом відвідувачів і бесіди зі співробітниками організації й підлеглими.
Види прийомів. Відповідно до законодавства і виходячи з практики, звертання громадян до керівників діляться на три види: пропозиції, заяви і скарги. Пропозиції – це такі звертання, що спрямовані на поліпшення роботи підприємств, організацій, установ. Заява – являє собою прохання про розгляд того чи іншого питання, зв'язаного зі здійсненням наданих громадянину прав: на працю, відпочинок тощо. Скарга – це звертання громадянина з повідомленням про порушення його прав чи законних інтересів, прав і законних інтересів інших осіб, із проханням про перегляд прийнятого рішення, про відновлення порушених прав, відшкодування збитку, покарання винного тощо.
Керівники, їх заступники, інші посадові особи зобов'язані здійснювати особистий прийом громадян. За організацію прийому відповідає перший керівник підприємства.
Прийоми відвідувачів поділяються на три види:
- прийом співробітників своєї організації з службових питань;
- прийом представників інших організацій, у тому числі делегацій;
- прийом співробітників організації і сторонніх громадян з особистих
питань.
питань.
За ознакою ініціативи, що викликає прийоми, їх поділяють на два види: прийом з ініціативи (виклик) керівника; з ініціативи (прохання) підлеглих.
Перший вид прийому проводиться в таких випадках: для ознайомлення з новим працівником чи при переводі працівника; з метою одержання чи обміну інформацією; для оголошення наказу чи видачі службового доручення; для оголошення зауважень та інших адміністративних стягнень. Прийоми з ініціативи підлеглих можуть здійснюватися у виробничих справах і з особистих питань.
Упорядкування прийомів зводиться до наступного:
- встановлюється коло питань, за якими здійснюють прийом конкретні посадові особи;
- виділяються категорії працівників, яких приймають конкретні особи;
- диференціюється час прийому з різних питань –невідкладні справи, перспективні, поточні.
Потрібно правильно вибирати місце прийому. Прийом співробітника, підлеглого може проводитися:
- у кабінеті менеджера;
- на робочому місці співробітника чи підлеглого, де вони іноді можуть краще викласти питання, передати інформацію;
- на об'єкті, де краще може бути вирішений ряд виробничих і комерційних питань.
Організація прийому. Якщо в менеджера є секретар, то значна частина роботи з організації прийому покладається на нього. Він веде попередній запис на прийом, регулює рух відвідувачів, дає поради з приводу того, до кого доцільніше звернутися з відповідного питання, оформляє складені менеджером відповіді на скарги, робить інші організаційні дії. Він же веде облік відвідувачів, що з'явилися на прийом з особистих питань, а також облік рішень, прийнятих за усними заявами.
Розмовляючи з відвідувачем під час прийому, менеджер повинен уміти задавати запитання, створювати враження про цінність одержуваної інформації. Варто уважно ставитися до всіх прохань відвідувачів і співробітників, навіть до тих, що вважаються дрібними й незначними (тільки той, що звертається, знає справжню ціну його прохання). Не можна давати обіцянок, якщо не впевнений у їхньому виконанні.